Jadłospis

JADŁOSPIS

12.07.2021r. poniedziałek

Śniadanie: chleb biały razowy  z masłem, jajo gotowane, szynka, szczypiorek, papryka żółta, płatki jaglane na mleku,  herbata owocowa

II śniadanie: nektarynki

Obiad: rosół z makaronem, kotlet mielony, ziemniaki, mizeria z jogurtem naturalnym, kompot

Podwieczorek:  kisiel, wafle ryżowe, woda

13.07.2021r. wtorek

Śniadanie: bułka dyniowo-słonecznikowa z masłem, ser żółty, polędwica sopocka, rzodkiewka, pomidor, płatki kukurydziane na mleku,  herbata owocowa

II śniadanie: banan

Obiad: barszcz czerwony, filet z indyka z warzywami, ryż paraboliczny, surówka z białej kapusty, kompot

Podwieczorek: bułka wrocławska z masłem, polędwicą drobiową i ogórkiem zielonym, herbata z rumiankiem

14.07.2021r. środa

Śniadanie: chleb wieloziarnisty z masłem, parówka z szynki, papryka, kakao

II śniadanie: marchewka do chrupania, sok jabłkowy

Obiad: zupa z czerwonej soczewicy, makaron pełnoziarnisty z twarożkiem i polewą truskawkowo-jogurtową, kompot

Podwieczorek: chleb tostowy na ciepło z szynką, serem żółtym, ananas, ketchup, herbata z melisą

15.07.2021r. czwartek

Śniadanie: chleb żytni, biały z masłem, serek homogenizowanym naturalny, brzoskwinie, kurczak gotowany, ogórek małosolny, płatki jęczmienne na mleku, herbata owocowa

II śniadanie: nektarynki

Obiad: zacierkowa, pulpet wieprzowy w sosie własnym, kasza pęczak, marchewka mini na parze, kompot

Podwieczorek: placki z jabłkiem, herbata z miętą

16.07.2021r. piątek

Śniadanie: bułka wrocławska, chleb razowy z masłem, pasta twarożkowa z jogurtem greckim, pasta humus, rzodkiewka, papryka, szczypiorek, kawa z mlekiem

II śniadanie: banan

Obiad: ryżanka,  filet rybny z morszczuka, ziemniaki, sur. z kapusty kwaszonej, lemoniada

Podwieczorek: ciasto drożdżowe*, napój z imbirem, cytryną i miodem

19.07.2021r. poniedziałek

Śniadanie: grahamka, kajzerka z masłem, ser żółty, szynka, pomidor ,ogórek świeży, płatki ryżowe na mleku,  herbata owocowa

II śniadanie: winogrona

Obiad: pomidorowa z makaronem, filet z kurczaka panierowany, ziemniaki, sałata zielona z jogurtem naturalnym,  kompot z porzeczki czerwonej

Podwieczorek: budyń waniliowy, borówki, chrupki kukurydziane

20.07.2021r. wtorek

Śniadanie: chleb orkiszowy, biały z masłem, pasta z jaj, kiełbasa szynkowa, papryka czerwona, płatki jaglane na mleku, herbata owocowa

II śniadanie: nektarynki

Obiad: kapuśniak z białej kapusty, schab w sosie własnym, buraczki,  kompot

Podwieczorek: koktajl mleczny z owocami, paluch z makiem

21.07.2021r. środa

Śniadanie: chleb wieloziarnisty z masłem, szynka , mix sałat, pomidor, kakao

II śniadanie: sok multiwitamina, żurawina suszona

Obiad: grochowa, kluski leniwe z białym serem lub kopytka, marchewka z jabłkiem, kompot

Podwieczorek: bułka wrocławska z pasztetem drobiowym, ogórek świeży, napój pomarańcza z miętą i  miodem

22.07.2021r. czwartek

Śniadanie: chleb razowy, biały z masłem, pasztet drobiowy, kiełbasa krakowska, ogórek kwaszony, papryka, płatki owsiane na mleku, herbata owocowa

II śniadanie: mus owocowy

Obiad: krem z brokuła z grzankami, gulasz wołowy, kasza gryczana, świeża fasolka szparagowa na parze, kompot

Podwieczorek: kisiel, ciasteczka b/c, herbata owocowa

23.07.2021r. piątek

Śniadanie: chleb orkiszowy, biały z masłem, indyk gotowany, sałata, ogórek świeży, herbata owocowa

II śniadanie: naturalnie suszone jabłka

Obiad: krupnik, pulpeciki rybne w sosie koperkowym, ziemniaki, surówka z białej kapusty, lemoniada

Podwieczorek: ciasto pomarańczowe*, kiwi, herbata owocowa

16.08.2021r. poniedziałek

Śniadanie: grahamka, kajzerka z masłem, ser żółty, szynka, pomidor, ogórek kiszony, płatki jaglane na mleku,  herbata owocowa

II śniadanie: gruszki

Obiad: pomidorowa z makaronem, kotlet mielony, ziemniaki, mizeria z jogurtem naturalnym, kompot

Podwieczorek: chałka z masłem, borówki, herbata owocowa

17.08.2021r. wtorek

Śniadanie: chleb biały, razowy z masłem, pasta z jaj, szczypiorek, kiełbasa krakowska, rzodkiewka, płatki kukurydziane z mlekiem , herbata owocowa

II śniadanie: nektarynki

Obiad: barszcz czerwony, filet z indyka z warzywami, ryż brązowy, surówka z białej kapusty, kompot

Podwieczorek: budyń śmietankowy lub kisiel, maliny świeże, pałki kukurydziane z otrębami

18.08.2021r. środa

Śniadanie: chleb wieloziarnisty z masłem, szynka, rukola, pomidory, kakao, herbata owocowa

II śniadanie: soczek owocowy, marchewka do chrupania

Obiad: zupa z czerwonej soczewicy, naleśniki z białym serem lub dżemem, jogurt naturalny, kompot

grochowa, makaron z twarożkiem i polewą truskawkowo-jogurtową, kompot

Podwieczorek: tosty pełnoziarniste, ser żółty, kiełbasa krakowska, ketchup, ananas, herbata z melisą

19.08.2021r. czwartek

Śniadanie: chleb biały, orkiszowy z masłem, pasztet drobiowy, ser topiony, pomidor, papryka, płatki owsiane na mleku

II śniadanie: śliwki

Obiad: kartoflanka, pulpet wieprzowy w sosie własnym, kasza pęczak, fasolka szparagowa, kompot

Podwieczorek: koktajl mleczno-owocowy, paluch z makiem

20.08.2021r. piątek

Śniadanie: chleb biały, żytni na zakwasie z masłem, polędwica drobiowa, sałata, rzodkiewka, kawa z mlekiem, herbata owocowa

II śniadanie: banan

Obiad: ryżanka, kotlet rybny z morszczuka, ziemniaki, surówka z kwaszonej kapusty, lemoniada

Podwieczorek: bułka wrocławska z masłem, ser biały, szynka, maliny, ogórek świeży, herbata owocowa

23.08.2021r. poniedziałek

Śniadanie: bułka kukurydziano dyniowa z masłem, ser żółty, szynka, pomidor, rzodkiewka, płatki ryżowe na mleku, herbata owocowa

II śniadanie: nektarynki

Obiad: grysik kukurydziany na rosole, kotlet schabowy, ziemniaki, sałatka z pomidorów, kompot

Podwieczorek: kisiel, ciasteczka b/c, maliny

24.08.2021r. wtorek

Śniadanie: chleb orkiszowy, biały z masłem, pasta z twarożkiem z papryką, rzodkiewką i szczypiorkiem, filet z indyka, kasza manna na mleku, herbata owocowa

II śniadanie: brzoskwinia

Obiad: krem z marchewki z grzankami, pałka z kurczaka pieczona w ziołach, ryż paraboliczny, buraczki, kompot

Podwieczorek: chałka z masłem, jabłko, herbata owocowa

25.08.2021r. środa

Śniadanie: chleb wieloziarnisty z masłem, szynka , mix sałat, pomidor, kakao, herbata owocowa

II śniadanie: sok jabłkowy, kalarepa do chrupania

Obiad: zupa z czerwonej soczewicy, naleśniki z białym serem lub dżemem, jogurt naturalny, kompot

Podwieczorek: bułka wrocławska z masłem, pasztetem drobiowym, ogórek świeży, herbata z miętą

26.08.2021r. czwartek

Śniadanie: chleb biały, razowy z masłem, jajo gotowane, szynka, szczypiorek, pomidor, zacierki na mleku herbata owocowa

II śniadanie: śliwki

Obiad: kapuśniak z kwaszonej kapusty, gulasz wołowy, kasza kuskus, surówka z marchewki z jabłkiem, kompot

Podwieczorek: jogurt owocowy Bio lub mus owocowy, talarki bezcukrowe

27.08.2021r. piątek

Śniadanie: chleb graham, biały z masłem, pasta z kiełbasy, papryka czerwona, ogórek świeży, kawa z mlekiem

II śniadanie: gruszka

Obiad: pieczarkowa, pasta makaronowa z łososiem, ogórek kwaszony, kompot

Podwieczorek: rogal maślany, borówki, herbata owocowa

Prosimy o dokładne zapoznanie się z jadłospisem, gdyż występować w nim mogą substancje alergizujące takie jak

mleko, jaja, kukurydza, pomidory, orzechy, seler, sezam, soja, gorczyca, gluten, zboża

  • Dzieci z dietą bezmleczną otrzymują produkty zastępcze m.in. mleko ryżowe, margaryna Rama Olivio.
  • Dzieci w przedszkolu mają całodzienny dostęp do spożywania wody Żywiec Perła
  • * wyrób własny

Drodzy Rodzice!
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 w sprawie przekazywania informacji na temat żywności informujemy, że w naszej kuchni używane są alergeny.
Alergen – każda substancja wywołująca reakcję alergiczną (uczuleniową).
Alergia pokarmowa– (popularnie stosowane synonimy uczulenie, nadwrażliwość) – obronna odpowiedź organizmu na oddziaływanie alergenów występujących w pokarmie.
Objawy typowej alergii pokarmowej to: atopowe zapalenie spojówek, astma oskrzelowa, atopowe zapalenie skóry, pokrzywka atopowa, świszczący oddech, przewlekły katar, biegunka, utrata przytomności i inne.
Jeśli  u dziecka zostały zaobserwowane powyższe objawy, należy zbadać je pod kontem alergii ( powyższe objawy mogą być skutkiem również innych schorzeń nie związanych z alergią lub innej alergii niż pokarmowa).
W naszej kuchni używane są następujące produkty zawierające alergeny pokarmowe:

Lp. Alergen wg rozporządzenia Pojawia się w następujących posiłkach i produktach:
1 Zboża zawierające gluten, tj. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz i produkty pochodne W postaci pieczywa pszennego, żytniego, mieszanego, razowego, graham, orkiszowego, sojowego, chrupkiego (oprócz ryżowego i kukurydzianego), wafli wielozbożowych, panierki klasycznej z bułki tartej, w postaci kasz: jęczmiennej, kus kus, manny, płatków: jęczmiennych, owsianych, kukurydzianych (ze słodem jęczmiennym), Musli, makaronu pszennego białego i razowego, groszku ptysiowego, grzanek, innych produktów na bazie mąki pszennej (wypieki, zacierek, kluski, sosy, gulasze, naleśniki, pierogi, wybrane zupy do zaprawy).
2 Jaja i produkty pochodne Składnik kanapek, składnik past do kanapek, dodatek do wybranych zup (szpinakowej, barszczu białego, botwinki), składnik kotletów mięsnych, półmięsnych, rybnych, dodatek do dań mącznych: klusek, kopytek, pierogów, składnik majonezu.
3 Ryby i produkty pochodne  Składnik drugiego dania, składnik past śniadaniowych/podwieczorkowych.
4 Soja i produkty pochodne W postaci mleka sojowego (alternatywa mleka krowiego w diecie bezmlecznej)
5 Mleko i produkty pochodne (łącznie z laktozą) Składnik zup mlecznych na bazie mleka krowiego, składnik wybranych zup zabielanych, przygotowywanych z dodatkiem śmietany, dodatek do kanapek i dań w postaci masła, sera białego, sera wiejskiego, sera żółtego, jogurtu naturalnego, śmietany (pierogi leniwe, naleśniki, ciasta, koktajle, polewy owocowo- śmietanowe).
6 Seler i produkty pochodne Składnik zup, składnik wybranych surówek, dodatek do warzyw w rybie po grecku.
7 Nasiona sezamu i produkty pochodne Składnik posypek do śniadań i drugich dań, składnik panierek w wybranych daniach obiadowych.
8 Dwutlenek siarki Składnik owoców suszonych.

Naszym celem jest zdrowe żywienie dzieci, dlatego większość potraw przygotowujemy w piecu konwekcyjno-parowym.

Działanie pary powoduje beztłuszczowe smażenie, potrawy zachowują wartości odżywcze, a warzywa nie tracą koloru, zachowując witaminy i minerały.